4 conversietips voor jouw webshop

Het is belangrijk om een goede conversie te hebben op een website en bij een webshop. Het is bepalend voor het aantal verkopen. Conversie is een magisch woord om meer klanten te krijgen en meer verkopen te doen. Hoe hoger de conversie, hoe meer geld er ook besteed kan worden aan marketing. Het rendement is immers een stuk hoger. Je hebt tal van online marketingbureaus, zoals Prysr, die jou helpen je conversie te verhogen. Graag vertellen we je meer over de conversie op een webshop en delen onze beste conversietips. Wat is conversie eigenlijk? Laten we starten met het uitleggen van het begrip conversie. Het is goed om hier even op in te gaan. Conversie of website conversie is het aantal bezoekers welke een actie ondernemen. Bij een webshop is de meest ideale actie het kopen van een product. Het gaat bij een webshop dus om het aantal bezoekers dat een aankoop doet. Wanneer er bijvoorbeeld 100 bezoekers op een website komen en er is dan één aankoop dan is het conversiepercentage 1 procent. Wanneer er twee mensen wat kopen gaat het naar 2 procent. Een verhoging van de conversie met 1 procent betekent dus een verdubbeling in het aantal verkopen. Het mag duidelijk zijn dat het van groot belang is om een webshop winstgevend te krijgen. Een klein verschil in de conversie betekent een groot verschil in de omzet. Helemaal wanneer het om duizenden bezoekers per maand gaat. De conversie is afhankelijk van verschillende aspecten. Conversie Tips: Het moet er goed uitzien Het is belangrijk om de website te voorzien van een mooi design. Het is belangrijk voor de conversie. De website moet goed aanvoelen en kloppen. Wanneer een webshop er onverzorgd en rommelig uitziet dan zal dit de conversie niet helpen. Het is belangrijk om hier snel verandering in aan te brengen. Het is belangrijk om een duidelijke boodschap te hebben. Een simpele en goed ogende website zal het beter doen dan een complexe webshop. Zorg voor sterke teksten Het is daarnaast ook belangrijk om sterke teksten te gebruiken op de webshop. Mensen moeten getriggerd worden om de juiste beslissing te nemen; het kopen van een product. Het is cruciaal om hier veel geld in te investeren. Het zorgt voor veel kansen bij webshops. Vaak gebruiken ze standaard teksten. Een gemiste kans voor de zoekmachines en ook voor de conversie. Transparantie Wees zo duidelijk als mogelijk bij je webshop. Communiceer duidelijk de voorwaarden, de levertijden, de betaalopties, de bezorgkosten en ook de retourvoorwaarden. Het is goed om dit vooraf helemaal helder te hebben. Het voorkomt veel problemen naderhand. Ook verminderd het de retouren en bouwt het vertrouwen op. Wanneer iemand open en duidelijk is, is het mogelijk voor de bezoeker om de webshop te vertrouwen. Men zal veel sneller wat gaan kopen wat de conversie ten goede komt. Zorg voor relevante bezoekers Wanneer een webshop meer bezoekers gaat aantrekken is het belangrijk om kopers aan te trekken. Als een webshop schoenen verkoopt dan is het belangrijk om geen mensen aan te trekken die een boot of een jas willen kopen. Hoewel er een kans bestaat dat ze een paar schoenen kopen zijn ze hier niet naar op zoek. Kies voor webshop bezoekers die schoenen willen kopen.

Gerelateerd

Gastbloggen?

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. At vero eos et accusam et justo duo dolores et ea rebum. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing.

Menu