Hoe speurt Google websites af?

Hoe werkt Google nu eigenlijk is een logische vraag als je hoger in de zoekmachines wilt komen. Ook als dit niet het geval is, is het goed om hiermee bekend te raken. Het is interessant om de werking van de grootste zoekmachine van de wereld te kennen. Een linkbuilding bureau is natuurlijk volledig bekend met de werking van Google. Ze helpen immers andere bedrijven om een goede plek te krijgen in de zoekresultaten. Miljarden zoekopdrachten Wist je dat er in Nederland alleen al miljarden zoekmachine opdrachten worden gedaan per maand? Google is hierbij verreweg de meest populaire zoekmachine. Het is dus logisch als je kijkt naar de werking van de zoekmachines dat je naar Google kijkt. Google heeft vaak een antwoord op de meest prangende vragen. Of het nu gaat om een pijnlijke knie, een wisselkoers van de euro naar de dollar of bijvoorbeeld het vinden van een plaats in een onbekend land. Het is Google die het weet. Hoe vindt Google echter al die antwoorden en websites? En waarom komt de ene website hoger dan de andere site? De spinnen van Google Google bezoekt dagelijks miljoenen websites met hun spiders. Via de sitemaps gaan ze op zoek bij een website en kijken ze welke sites er zijn met welke informatie. Het is een proces wat dagelijks gebeurt. Iedere website wordt veelvuldig bezocht door verschillende spinnen of spiders van de zoekmachines. Ze verzamelen alle relevante informatie om deze dan op te nemen in hun zoekresultaten. Ze doen dit via een complexe rekenmethode om zo te bepalen welke website het meest relevant is voor iemand die wat specifieks zoekt. Google houdt hier rekening met meerdere elementen. Het ranking algoritme Het Google algoritme is geliefd en gevreesd bij de eigenaars van een website of webshop. Het ranking algoritme bepaald namelijk hoe hoog een website in de zoekmachines komt. Er wordt gekeken naar vele verschillende factoren. Zo wordt er gekeken naar de content op de website zelf. Daarnaast ook naar de veiligheid van de site en ook naar hoe lang een bezoeker blijft. Het zijn een paar van de vele punten waar Google op let om een website een plek te geven in de zoekmachines. Hoe beter een site hierin is hoe hoger hij in de zoekresultaten komt. Als website eigenaar moet je hier natuurlijk op letten. Linkbuilding voor je website Het is ook belangrijk om te zorgen voor verwijzende links naar een website. Het is op die manier mogelijk om de resultaten in de zoekmachine te beïnvloeden. Hoe meer sites er naar een website verwijzen, hoe hoger hij in de zoekresultaten komt. Tenminste wanneer dit op de juiste manier gebeurt. Het is belangrijk om een natuurlijke groei te laten zien van verwijzingen naar een website. Als dit goed gebeurt en regelmatig dan zal de website op termijn het aantal links van de concurrenten overtreffen. Daardoor zal het ook in de zoekmachines stijgen en zelfs hoger komen dan de websites van de concurrenten. Het is een groot voordeel om meer bezoekers te krijgen. Daarnaast is het een psychologische winst op de concurrentie.

Gerelateerd

Gastbloggen?

Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. At vero eos et accusam et justo duo dolores et ea rebum. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing.

Menu